czwartek, 30 sierpnia 2018

Nasze Sąsiadki


Szperałam w Internecie i natrafiłam na Nową Gazetę Praską i jej imponujące archiwa. I tak, przypadkiem, szczęśliwym przypadkiem, poznałam historię dwóch otoczonych ogrodem budynków ulokowanych między Raciborską i Henrykowską, a także historię ich lokatorek. 


To znaczy z grubsza zawsze wiedziałam, że jest to posesja należąca do sióstr zakonnych, a konkretnie do serafitek. Brązowe habity, sympatyczne uśmiechy. Wiedziałam też, że ich zgromadzenie, czyli Zgromadzenie Córek Matki Bożej Bolesnej, oparte jest na duchowości franciszkańskiej. 

Teraz wiem dużo więcej o „siostrzyczkach ubogich”. Nie będę jednak tej swojej wiedzy przekazywać. Informacje z drugiej ręki zawsze są gorsze od tych z pierwszej i dlatego, jeśli to Was, Drodzy Sąsiedzi, interesuje, sięgnijcie  do źródeł, czyli do artykułu Bartłomieja Włodkowskiego na ten temat. 


Zapewniam, że warto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz